←  Prawa konsumenta

Forumprawnicze.info

»

brak odzewu ubezpieczyciela

Luki_87 - zdjęcie Luki_87 28 gru 2017

Witam,

 

zakupiłem w koniec grudnia 2016 roku telefon na firmę. Dodatkowo wziąłem ubezpieczenie od przypadkowych uszkodzeń. Takie uszkodzenie nastąpiło parę dni temu, ale chodzi o co innego. Szkoda miała miejsce 22.12.2017 około godziny 18. Zgodnie z OWU: "Ubezpieczający ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 3 dni od daty powstania szkody lub powzięcia informacji o jej powstaniu, powiadomić o niej TWG pod numerem telefonu wskazanym w dokumencie ubezpieczenia." I teraz tak: zgłosiłem szkodę 24.12.2017 r. około godziny 10 poprzez formularz na ich stronie, ponieważ 23.12 i 24.12 mieli wyłączony telefon. Rozłączał po pierwszym sygnale. 27.12 napisałem ponownie tą samą wiadomość i także zadzwoniłem. Sygnał już był, ale niestety wszyscy ich konsultanci byli ciągle zajęci i nikt nie odbierał. Dziś tj 28.12 dzwoniłem parę razy i znowu ta sama sytuacja - wszyscy zajęci. Napisałem także maila - w formularzu na ich stronie - dlaczego się w ogóle nie odzywają? Nadal cisza. Co mogę w tej sytuacji zrobić? Czy jest jakiś czas po jakim uznaje się szkodę i muszą wypłacić odszkodowanie/wymienić na nowy towar? ubezpieczenie kończy się dziś tj 28.12 i już ochrony nie ma, jednak próba kontaktu z mojej strony była i maile wysyłane także.

Odpowiedz

Prawne.org - zdjęcie Prawne.org 02 sty 2018

Ubezpieczyciel ma 30 dni na likwidację szkody. Upływ okresu obowiązywania polisy po dniu zgłoszenia szkody nie ma dla Pana żadnego znaczenia. 

Odpowiedz

Luki_87 - zdjęcie Luki_87 08 sty 2018

udało mi się do nich dodzwonić i okazało się, że żadnego maila, które wysyłałem z formularza na ich stronie nie dostali :| więc Pan wysłał mi pustego maila, żebym na niego odpowiedział zaznaczając, że nie olewają klientów i zajmą się tą sprawą. Tak też zrobiłem, ale nadal cisza. Jeśli się nie odezwą w ciągu 30 dni (policzę od daty wysłania maila, żeby dać im jeszcze ten tydzień więcej) wysłać im pismo, że minął termin na odzew więc sprawę uznaje się za rozpatrzoną na korzyść zgłaszającego, z numerem konta oraz wydrukowanym mailem, na który nie odpowiedzieli?

czy takie samo prawo (te 30 dni na odpowiedź) obowiązuje też firmy, bo telefon kupowałem na firmę?

Odpowiedz