←  Prawa konsumenta

Forumprawnicze.info

»

Kurier nie dostarczył paczki - status dorę...

Iwoona - zdjęcie Iwoona 01 mar 2018

Witam,

 

Kilka dni temu zamówiłam kilka rzeczy przez internet, wybrałam przesyłkę kurierską firmy GLS do firmy w której pracuję. 

Dziś z rana dostałam maila, że przesyłka zostanie dostarczona do godziny 16. Nasza firma korzysta z usług GLS'a więc codziennie nadajemy tym kurierem paczki stąd pewność, że kurier przyjeżdża praktycznie każdego dnia. 
Problem pojawił się w momencie, kiedy sprawdziłam paczkę po trackingu i okazało się, że paczka została już doręczona (???).

Zeszłam więc sprawdzić i paczki jak nie było tak nie ma, dzwonię więc do kuriera i okazuje się, że on doskonale sobie zdawał sprawę, że jej nie dostarczył, ale niestety wyjechał już z miasta i nie będzie się specjalnie zawracał, oznajmiając, że może dostarczy ją w dniu jutrzejszym... 

Na stronie cały czas widnieje status "doręczono", podpis odbiorcy złożony na niejakiego "Kowalskiego", a z tego co mi się wydaje, powinna zostać doręczona do rąk własnych. 

 

Czy w takim wypadku mogę ubiegać się o jakieś odszkodowanie, ewentualnie zwrot kosztów wysyłki z winy kuriera?

 

Nie mam pewności, że paczka nie zaginie gdzieś w trasie, a Pani na infolinii nie była skora do pomocy i zaproponowała mi numer do kuriera, z którym już rozmawiałam, co również wydaje mi się nie na miejscu. 

Dodam, że to nie pierwsza taka sytuacja, gdzie ten kurier zmienia status na dostarczony i podpisuje się przed dostarczeniem paczki, która docelowo nie dociera w danym terminie. 

 

Odpowiedz

adw. Łukasz Nysztal - zdjęcie adw. Łukasz Nysztal 06 mar 2018

Podpis - choćby elektroniczny na dokumencie doręczenia, podrobiony, może stanowić o popełnieniu przestępstwa fałszu dokumentu. W pierwszej kolejności proszę więc złożyć skargę na działanie kuriera, informując że w przypadku ponowienia takiej sytuacji skieruje Pani zawiadomienie do prokuratury. 

 

Podstaw do odszkodowania ja tu nie widzę. 

Odpowiedz