←  Prawa konsumenta

Forumprawnicze.info

»

Odrzucenie żądań konsumenta

Lalala98 - zdjęcie Lalala98 05 gru 2017

Witam,

W grudniu 2015 r. zakupiłam telefon w jednym z elektromarketów. W lutym tego roku wystąpił problem z wifi. Odesłałam za pomocą usługi „Door to door” telefon do producenta. Nie informowałam o tym sklepu, w którym telefon zakupiłam. Telefon wrócił z naprawy z wymienioną płytą główną i wszystko było ok. Jednak w listopadzie znów pojawiła się ta usterka i inne kolejne. Tym razem odesłałam telefon do sklepu żądając zwrotu pieniędzy za zakup urządzenia. Sklep na początku proponował mi naprawę, jednak ja powoływałam się na to, że jest to kolejna naprawa , więc mam prawo do wyboru żądania wobec sprzedawcy. Zostałam poproszona o dosłanie protokołu z poprzedniej naprawy co uczyniłam. Jednak dziś znów dostałam informację od sprzedawcy, że odrzuca żądanie zwrotu gotówki i proponuje naprawę. Czy w związku z tym, że 2 naprawy wystąpiły po  roku od sprzedaży mam obowiązek zgodzić się na propozycję sprzedawcy ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź 

Odpowiedz

Prawne.org - zdjęcie Prawne.org 06 gru 2017

Zgodnie z art. 560 kc: Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.

 

Proszę więc odpisać dla sprzedawcy, że nie godzi się Pani na naprawę z uwagi na nadmierne niedogodności i okres oczekiwania na naprawę. Trzeba to wówczas dodatkowo uargumentować, że nie ma Pani telefonu zastępczego, że telefon jest Pani niezmiernie potrzebny w sprawach zawodowych/osobistych, a wcześniejsza naprawa - zwłaszcza okres jej trwania i wystąpienie kolejny raz takiej samej usterki - wskazują, że sprzedawca nie sprosta obowiązkowi niezwłocznego usunięcia usterki. 

Odpowiedz

Lalala98 - zdjęcie Lalala98 06 gru 2017

Niestety , sprzedawca nadal obstaje przy swoim :(

Odpowiedz

Prawne.org - zdjęcie Prawne.org 06 gru 2017

Pozostaje albo skarga do Rzecznika Praw Konsumenta i być może z jego pomocą rozwiązanie sprawy, albo kierowanie powództwa do sądu.

Odpowiedz

Lalala98 - zdjęcie Lalala98 06 gru 2017

Rzecznik odpisał, że w związku z tym, że pierwszą naprawę wykonywał producent to sprzedawca ma prawo odrzucić żadanie.

Odpowiedz

Prawne.org - zdjęcie Prawne.org 08 gru 2017

Rzecznik odpisał, że w związku z tym, że pierwszą naprawę wykonywał producent to sprzedawca ma prawo odrzucić żadanie.

Nie znajduje ku temu żadnej podstawy prawnej. Jeśli kwestionowałby Pani skuteczność pierwszej naprawy - to ok - odpowiada producent/gwarant w związku źle wykonaną naprawą. Ale naprawa została wykonana dobrze, urządzenie funkcjonowało przez określony czas prawidłowo i ponownie wystąpiła nowa usterka. Nowa usterka = prawo wyboru czy dochodzi Pani roszczenia od sprzedawcy czy od gwaranta. 

Odpowiedz