←  Prawa konsumenta

Forumprawnicze.info

»

Reklamacja sprzętu komputerowego w ramach...

Vanitas - zdjęcie Vanitas 29 mar 2018

Dzień dobry, 

 

Niedawno w ramach rękojmi zareklamowałem płytę główną, część mojego komputera. Wadą produktu było niedziałanie niektórych funkcji w uefi, oprogramowaniu płyty. W podaniu o reklamację poprosiłem sklep o zwrot pieniędzy (odstąpienie od umowy) za zakupiony produkt. Po ok. 1,5 tygodnia od otrzymania przez sklep komponentu komputerowego otrzymałem odpowiedź, że produkt został wysłany na naprawę.

 

I tutaj zaczynają się moje wątpliwości - nie wyrażam bowiem zgody na naprawę produktu, ponieważ, z tego co wiem wada dotyczy oprogramowania płyty, a więc występuje we wszystkich modelach danego produktu. Z tego powodu uważam, że będzie ona niemożliwa do naprawy. Czy sklep odmawiając zwrotu pieniędzy nie powinien mnie zapytać, czy wybieram wymianę na nową (wtedy, reklamując drugi raz, otrzymałbym zwrot), czy naprawę? Czy teraz mogę skontaktować się ze sprzedawcą i poprosić o wymianę na nową zamiast naprawy? Czy sprzedawca nie łamie prawa z góry narzucając mi drogę dalszej reklamacji po odrzuceniu odstąpienia od umowy, zamiast dać mi wybór? 

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Odpowiedz

adw. Łukasz Nysztal - zdjęcie adw. Łukasz Nysztal 29 mar 2018

Sprzedawca może zniweczyć Pana roszczenie o odstąpienie od umowy (zwrot pieniędzy) przez niezwłoczną naprawę lub wymianę towaru na nowy wolny od wad. W Pana przypadku kluczową sprawą jest więc ocena czy sprzedawca ową wadę niezwłocznie jest w stanie usunąć. Jeśli płyta w naprawie będzie kolejne tygodnie to proszę po prostu po uzyskaniu informacji ze sklepu poinformować ich, że nie odbierze Pan płyty - bo naprawa nie była niezwłoczna, a wobec powyższego złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy w pełni skuteczne. 

 

Tyle, że to z kolei zapewne wywoła sprzeciw po stronie sprzedawcy i w praktyce konieczność procesowania się ze sprzedawcą o zwrot ceny. Jeśli jest Pan przekonany, że naprawa i tak będzie nieskuteczna - to proszę rozważyć kwestię jednak odbioru naprawionej płyty ze sklepu. Jeśli faktycznie naprawa będzie nieskuteczna i zgłosi Pan kolejną reklamację to już sprzedawca nie będzie miał żadnych argumentów, aby unicestwić Pana roszczenie o zwrot pieniędzy. 

Odpowiedz