←  Prawa konsumenta

Forumprawnicze.info

»

Spłata rat

Samira - zdjęcie Samira 26 paź 2017

Witam serdecznie mam taki problem w sieci Plus jestem długoletnim klientem i mam kilka abonamentów oraz kilka rat za sprzęt w jednej fakturze, parę miesięcy temu przedłużyłam umowę podpisując aneks do tej umowy został mi dostarczone nowy telefon, raty miały być według umowy wliczane fakturę w związku z tym Tak jak wspominałam tych raty za sprzęt jest kilka tak samo jak i abonamentów nie sprawdzałam szczegółów w fakturach i płaciłam kwotę którą mi zawsze wysyłają na maila .Natomiast teraz się okazało że za ten telefon powinnam płacić od marca 2017 ale Plus nie pobierał mi tej raty natomiast w miesiącu październik wystosował fakturze płatności za te miesiące czyli za 7 miesięcy mam zapłacić, nie jestem w stanie zapłacić tak dużej kwoty jest to ponad 300 zł więcej do rachunku napisałam reklamację prosiłam o możliwość przesunięcia tych rat Natomiast Plus się nie zgadza twierdzi że podpisałam umowę przyjęłam warunki umowy więc muszę się dostosować ja się dostosowałam Natomiast oni nie, więc co ja mogę w tej sytuacji zrobić? ponieważ jest to naprawdę za duża kwota abym mogła ją sobie ot tak wpłacić.
Odpowiedz

adw. Łukasz Nysztal - zdjęcie adw. Łukasz Nysztal 27 paź 2017

Proszę sobie samowolnie podzielić tą kwotę na raty. Jeśli spłaci Pani to w ciągu kilku najbliższych miesięcy to nie sądzę, aby zdecydowali się na jakieś kroki prawne. 

Odpowiedz

Samira - zdjęcie Samira 28 paź 2017

Ale czy to co zrobili jest zgodne z umową ? I skoro raty są wliczane w fakturze to mogą zablokować połączenia ?
Odpowiedz

adw. Łukasz Nysztal - zdjęcie adw. Łukasz Nysztal 29 paź 2017

Umowa nie zawiera zapewne zapisu wprost, że rata za telefon będzie doliczana od razu przy pierwszej fakturze. Jest to niewątpliwie pomyłka z ich strony, ale nie dająca też Pani podstaw do odmowy zapłaty. Pani mogłaby odmówić zapłaty odsetek - gdyby je naliczyli w obecnej fakturze, bowiem dotychczasowy brak zapłaty nie jest spowodowany z Pani winy. 

Odpowiedz

Samira - zdjęcie Samira 30 paź 2017

Jest plan spłat w którym jest informacja że te raty będą uwzględniane w fakturach.
Jeżeli nie zapłacę całej sumy mogą odłączyć abonament ?
Odpowiedz

adw. Łukasz Nysztal - zdjęcie adw. Łukasz Nysztal 30 paź 2017

Moim zdaniem zaległość w zapłacie rat za telefon nie daje im podstaw do zawieszenia usługi. 

Odpowiedz

Samira - zdjęcie Samira 09 lis 2017

Witam ponownie ,bardzo proszę o pomoc ,zapłaciłam fakturę bez kwoty za raty ,której nie jestem w stanie w całości zapłacić,tak jak wspominałam w całej kwocie ponad 400 zł są trzy abonamenty i trzy raty za sprzęt.
Miałam telefon że jeżeli nie zapłacę reszty ponad 250 zł zostanie nałożona blokada na wszystkie abonamenty ,gdzie moja reklamacja jak i prośba o przesunięcie rat została odrzucona !
Nie chcą iść z klientem do porozumienia gdzie podczas rozmowy telefonicznej zaznaczyłam że do każdej faktury zamiast 30 zł będę wpłacała 60 zł .
Proszę o informację jak co mogę w tej sytuacji zrobić a niestety nie jestem.w stanie zapłacić całości za tę raty .
Odpowiedz

Prawne.org - zdjęcie Prawne.org 10 lis 2017

Jak zawieszą rozmowy to zerwać z nimi umowę z winy operatora i najwyżej walczyć o swoje w sądzie. Nikt cudownego sposobu tu nie wymyśli, bo tak naprawdę całość leży w rękach operatora, który albo nie chce przyznać się do błędu, albo każde z Was inaczej poczytuje zawartą umowę. 

Odpowiedz

Samira - zdjęcie Samira 17 lis 2017

Proszę o pomoc w sprecyzowaniu napisania rozwiązania tej umowy ponieważ plus zablokował połączenia na wszystkich 3 abonamentach
Odpowiedz

Samira - zdjęcie Samira 17 lis 2017

I jak będzie wyglądało to dalej ? Skoro plus nie przyjmie zapewne mojej rezygnacji z ich winy , będę musiała zapłacić karę umowna
Odpowiedz

Prawne.org - zdjęcie Prawne.org 17 lis 2017

Wysyła Pani krótkie oświadczenie:

 

Oświadczenie o rozwiązaniu umowy bez wypowiedzenia

 

W związku z niezasadnym zablokowaniem rozmów wychodzących dla numerów telefonu .......... - z dniem dzisiejszym rozwiązuję umowę bez wypowiedzenia z winy operatora. 

 

Uzasadnienie

W poprzednio kierowanej do Państwa korespondencji wyjaśniałam, że wskazana na fakturze z dnia .......... kwota ......... zł wynikająca z rat z tytułu sprzedaży telefonów nie jest możliwa do zapłaty jednorazowo. Naliczenie tak wysokiej kwoty nie wynika bowiem z przyjętych warunków umowy, lecz jest wynikiem błędu Operatora, który w okresie od ....... do ........ z niewiadomych powodów odstąpił od naliczenia na fakturach raty za telefon. 

Wielokrotnie podejmowałam próby ugodowego zakończenia zaistniałego nie z mojej winy sporu, proponując spłatę powyższego zadłużenia w ratach. Wykazując dobrą wolę w dniu .......... wpłaciłam część zadłużenia w wysokości ........... zł. Zablokowanie rozmów wychodzących stanowi więc przejaw lekceważenia mnie i przerzucenie całej winy za zaistniałą sytuację na moją szkodę. Gdyby Operator nie popełnił błędu i prawidłowo naliczał raty za telefon do każdej faktury - nie posiadałabym obecnie żadnego zadłużenia. 

W tej sytuacji uzasadnione jest moje stanowisko co do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia z winy operatora.

 

...................

podpis

 

Proszę jednak pamiętać, że koszt telefonów będzie trzeba zapłacić w całości. 

Jeśli operator naliczy karę umowną za zerwanie umowy, a Pani tej kary nie zapłaci - będą musieli pozwać Panią do sądu. A w sądzie wykaże Pani, że zaległość powstała nie z Pani winy, a tym samym, że nie dała Pani operatorowi podstaw do zawieszenia rozmów, co z kolei uzasadniało złożenie oświadczenia o rozwiązaniu umowy bez wypowiedzenia z winy operatora. 

Odpowiedz

Samira - zdjęcie Samira 20 lis 2017

Bardzo serdecznie dziękuję .
Jednakże mam pytanie ponieważ tego typu sprawy nie odbywają się w sądzie gdzie wzywa się do sądu na rozprawę tylko od razu dostaje się pismo nakaz zapłaty potem ewentualnie do komornika ? Jak zrobić tak ,żeby nie przeoczyć tej sprawy ?
Odpowiedz

Takisobiektoś - zdjęcie Takisobiektoś 20 lis 2017

Nakaz zapłaty-sprzeciw-"normalna" sprawa w sądzie.Mniej więcej tak to wygląda.

Odpowiedz