←  Prawa konsumenta

Forumprawnicze.info

»

Wczasy zagraniczne organizowane przez biur...

Endru 19 - zdjęcie Endru 19 29 cze 2018

Warunki zakwaterowania i wypoczynku były niezgodne z umową stron i opisem katalogu- brud, smród i niezjadliwe posiłki. Potwierdziła to pisemnie na miejscu rezydenta. Wymusiliśmy wręcz zmianę hotelu, rezydent pod naciskiem oferował jedynie taką pomoc, że zamówi taksówkę na nasz koszt i zrobimy też dopłatę do hotelu. Uznaliśmy, że jest to niepoważna propozycja i nie zgodziliśmy się na nią. Nasz upór sprawił, że jednak zmieniony został hotel na inny bez dopłat, ale nie dano nam możliwości samodzielnego wyboru hotelu. Potraktowaliśmy to jako świadczenie zastępcze.

 

1. Hotel nie spełnił naszych oczekiwań i nie został, nikt nawet nie zapytał czy wyrażamy zgodę na ten obiekt. Czy w takiej sytuacji należy nam się rekompensata tytułem uszczerbku niemajątkowego w postaci utraty przyjemności wypoczynku?

 

2. A co mogę zrobić gdy Organizator podtrzyma, że jednak rekompensata została przyznana, ponieważ wobec braku pokoi otrzymaliśmy większy pokój. Wynikało to jednak z braku dostępności w danym terminie pokoi standardowych. Nikt z nami tego rozwiązania nie konsultował, więc nie można chyba tego potraktować jako rekompensaty.

 

Odpowiedz

Endru 19 - zdjęcie Endru 19 06 lip 2018

Proszę o pomoc.

Mam na piśmie od rezydentki informację, że były niezgodności w opisie oferty ze stanem faktycznym. Na chwilę obecną hotel jest wycofany z oferty. Czy w takiej sytuacji należy się rekompensata od Organizatora? Jeżeli tak to na jakie przepisy należy się powołać?

Odpowiedz

Endru 19 - zdjęcie Endru 19 10 lip 2018

Czy tłumaczenie się Organizatora, że zmienił hotel i wszystko jest w porządku, jest wystarczjące. Czy zgodnie z prawem zmiana istotnych warunków umowy z klientem jest wiążąca, ale pod warunkiem, że są zgodne oświadczenia obu stron, a tym samym wiążąca zmiana tych warunków bez zgody klienta nie jest możliwa.

Proszę o prawną pomoc.

Odpowiedz