←  Prawo pracy

Forumprawnicze.info

»

Z dniem 31 grudnia 2019r forumprawnicze.info zakończy swoją działalność.

Wznowienie działalności gospodarczej - UOP...

Jacek Kupiec - zdjęcie Jacek Kupiec 10 wrz 2019

Dzień dobry, mam pytanie, a raczej kilka pytań na które wierzę, że uda uzyskać mi się odpowiedź na tym forum. Być może będą dla większości z was błache, ale wolę się upewnić zwłaszcza, że nie jestem ekspertem w tych sprawach, a na pewno większość z Was jest bardziej doświadczona ode mnie.
 
Mianowicie 1,5 roku temu zawiesiłem swoją działalność gospodarczą z pewnych względów i po jakimś czasie przeszedłem na etat.
 
U nowego pracodawcy po okresie próbnym dostałem umowę o pracę na czas nieokreślony.
 
Po 1,5 roku zawieszonej działalności chciałbym ją reaktywować i lekko się przebranżowić. Chciałbym, by prowadzona działalność była czymś dodatkowym póki by się rozkręcała, a moja obecna praca była głównym źródłem dochodu (część pieniędzy wkładałbym w rozwój firmy).
I tutaj rodzi się pytanie - jaka forma zatrudnienia byłaby najlepsza dla mnie?
 
1. Przejście całkowicie na B2B i rozkręcanie działalności dodatkowo:
-jakie są problemy przy próbie przejścia na B2B z UOP i czy mi się to opłaca bardziej od UOP?
-jak dobrze i w prosty sposób wyliczyć jaka kwotę zaproponować przy B2B, bym wyszedł na tym dobrze (rozumiem, że trzeba dodać koszty ZUS, VAT, kwotę netto która mnie interesuje... czy coś jeszcze?)
-jaką formę opodatkowania polecacie przy tego typu współpracy? Póki co byłem na podatku liniowym.
 
2. UOP u pracodawcy i rozkręcanie działalności dodatkowo
-jak wygląda wtedy kwestia składek ZUS? Czy w momencie gdy pracodawca płaci wszystkie składki to ja dodatkowo na działalności również muszę płacić? Słyszałem, że płaci się bodajże składkę zdrowotną dodatkowo, ale mogę się mylić.
-czy jest to w ogóle opłacalne w takiej formie?
 
3. Przy obecnej liczbie dokumentów póki co chciałbym sam się rozliczać, a dopiero po jakimś czasie podjąć współpracę z księgową. Czy polecacie jakieś przydatne strony www do tego typu rzeczy (do zarządzania małą firmą/magazynem/dokumentacją)?
Wcześniej korzystałem ze Subiekta + księgowość, ale miałem o wiele więcej dokumentów do rozliczenia.
 
 
Z góry dziękuję wszystkim za porady.

Użytkownik Jacek Kupiec edytował ten post 10 wrzesień 2019 - 15:55
Odpowiedz