←  Prawa konsumenta

Forumprawnicze.info

»

Zakup wczasów zagranicznych


Najlepsza porada prawna: Endru 19 13 październik 2017 - 06:52

Co do zasady - oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże składającego, jeż... Przejdź do postu

Endru 19 - zdjęcie Endru 19 12 paź 2017

Przed zakupem wczasów zrobiłem zrzuty ekranu, które ukazują ewidentnie błąd systemu rezerwacyjnego, który wpłynął niekorzystnie na ostateczną cenę wczasów, ostateczna kwota została zawyżona o 60 zł. Natychmiast sprawę zgłosiłem Organizatorowi, wysłałem zrzuty ekranu-  problem na stronie został naprawiony i działa prawidłowo, a ja otrzymałem odpowiedź, Nasza strona tui.pl odswieża cenę dopiero przy kliknięciu kup online , nie sugerujemy się ceną z pierwszego print screena bo nie jest ona poprawna.

Uważam, że w systemie informacyjnym powinny znajdować tylko rzetelne informacje, które nie powinny wprowadzać Turysty w błąd. Korzystanie z systemu rezerwacyjnego- co do zasady- powinno przebiegać bez wad, co do merytorycznej zawartości, dokładności czy przydatności uzyskanych z serwisu informacji dla Turysty.  Czy Organizator powinien zwrócić mi różnicę, która wynika z błędu systemu rezerwacyjnego?                                                                                                                                             

Odpowiedz

adw. Łukasz Nysztal - zdjęcie adw. Łukasz Nysztal 12 paź 2017

Co do zasady - oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże składającego, jeżeli druga strona niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie. Jeśli więc ów błąd pojawiał się tylko w trakcie przeprowadzania kolejnych etapów rezerwacji - lecz w końcowym potwierdzeniu cena była właściwa - to niestety, ale ciężko będzie wywalczyć sprzedaż po niższej cenie. 

Odpowiedz

Najlepsza porada prawna: Endru 19 - zdjęcie Endru 19 13 paź 2017

Co do zasady - oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże składającego, jeżeli druga strona niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie. Jeśli więc ów błąd pojawiał się tylko w trakcie przeprowadzania kolejnych etapów rezerwacji - lecz w końcowym potwierdzeniu cena była właściwa - to niestety, ale ciężko będzie wywalczyć sprzedaż po niższej cenie. 

W dniu gdy wczasy rezerwowałem był błąd w " środkowym " etapie rezerwacji zrzut ekranu II.                                                                            Zgodnie ze rzutami ekranu:

a-      wczasy w Turcji kosztują 1843 zł/osoba- zrzut ekranu I.

b-      Na II zrzucie ekranu jest błąd- patrz zrzut ekranu II 1843 zł/osoba x 2= powinno 3686 zł jest 3746 zł

c-      Na III zrzucie ekranu - jest 3776 zł ( ewidentny błąd na zrzucie ekranu II wpływa na ostateczną cenę wczasów ), a powinno być 3716 zł                                                                                                                                                                                                              czyli powinno być 1843 zł x 2 os.= 3686 zł +Turystyczny Fundusz Gwarancyjny= łącznie 3716 zł

Po mojej interwencji błąd został wyeliminowany, na chwilę obecną jest wszystko bezbłędnie w systemie rezerwacyjnym. Poprawienie tego błędu świadczy o tym, że był problem. A to stawia problem, wydaje mi się w innym świetle? Nie chcę płacić za błędy systemowe, gdybym nie miał racji zgłaszając problem do TUI nie zostałyby napewno te błędy wyeliminowane. Czy w tej sytuacji Organizator musi wziąć to pod uwagę?

Załączone pliki

  • Załączony plik  I.JPG   83,86 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  II.JPG   141,28 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  III.JPG   82,91 KB   0 Ilość pobrań
Odpowiedz

adw. Łukasz Nysztal - zdjęcie adw. Łukasz Nysztal 13 paź 2017

Niższa cena od osoby pojawia się tylko na zrzucie 1 - który jedynie stanowi zaproszenie do zapoznania się z ofertą. W mojej ocenie nadal brak jest prawnych podstaw do domagania się sprzedaży wycieczki po niższej cenie. 

Odpowiedz