Prowadzenie restauracji to niełatwy wyczyn. Nie tylko trzeba mieć odpowiednie przepisy i składniki, ale również trzeba zarządzać personelem, stworzyć strategię marketingową i utrzymać klientów szczęśliwych. Myślenie o wszystkich elementach, które składają się na prowadzenie udanej jadłodajni, może być przytłaczające, ale z odpowiednią wiedzą, wskazówkami i zasobami, możesz mieć swoją restaurację uruchomioną w krótkim czasie. Ten przewodnik krok po kroku do prowadzenia restauracji z powodzeniem dostarczy Ci niezbędnych narzędzi i porad, aby przekształcić swoje marzenie w rzeczywistość. Od zrozumienia podstaw zarządzania restauracją do tworzenia planu marketingowego, ten przewodnik przeprowadzi Cię przez cały proces i zapewni Ci wiedzę, której potrzebujesz, aby Twoja restauracja odniosła sukces. A więc, zaczynajmy!
Zrozumieć podstawy zarządzania restauracją
Skuteczny menedżer restauracji musi być w stanie nadzorować wszystkie aspekty działalności restauracji, aby zapewnić, że cele restauracji są spełnione, a zysk zmaksymalizowany. Jako właściciel lub menedżer musisz upewnić się, że Twoja restauracja spełnia standardy przemysłowe w zakresie bezpieczeństwa i jakości żywności, osiąga cele sprzedażowe i utrzymuje zadowolonych klientów. Kierownicy restauracji są odpowiedzialni za nadzorowanie wszystkich pracowników w kuchni i za barem, zarządzanie codziennymi zamówieniami żywności i napojów, zatrudnianie i szkolenie pracowników oraz tworzenie harmonogramów zatrudnienia.
Dodatkowo menedżerowie muszą posiadać wiedzę na temat wszystkich aspektów działalności restauracji, w tym kosztów żywności i napojów, cen menu, zarządzania zapasami i przepływem gotówki. Jako menedżer w Twojej restauracji, będziesz również odpowiedzialny za utrzymanie zadowolonego personelu, utrzymanie dobrych relacji z klientami i upewnienie się, że wszyscy przestrzegają zasad określonych przez Twoje miasto lub państwo. Menedżerowie restauracji są często pierwszymi, których się obwinia, gdy restauracja nie odnosi sukcesu. Jednak aby odnieść sukces, musisz być przygotowany na długie godziny pracy, stawianie czoła wyzwaniom i wprowadzanie poprawek, gdy jest to konieczne.
Branding restauracji
Branding jest najważniejszą częścią rozpoczęcia nowego biznesu. To będzie to, co napędza nowych klientów do twojego sklepu. Wiele osób pomija branding, gdy rozpoczynają nowy biznes, ale jest to jedna z najważniejszych części twojej strategii marketingowej. Najlepszym sposobem na markę swojej restauracji jest stworzenie tematu, który obraca się wokół twojego jedzenia.
Chcesz mieć pewność, że klienci zapamiętają to, co oferujesz już po jednym kęsie. Kiedy klienci spróbują twojego jedzenia, będziesz chciał, aby wrócili, aby spróbować czegoś nowego. W ten sposób będziesz miał stałą bazę klientów. Możesz również oznaczyć swoją restaurację za pomocą sloganu. Może to być coś, co odnosi się do twojego jedzenia, lub może to być coś słodkiego i chwytliwego. Branding jest również ważny, jeśli chodzi o nazwę Twojej restauracji. Nie chcesz nazwy, która jest zbyt długa lub skomplikowana, ale nie chcesz też czegoś zbyt prostego. Chcesz mieć nazwę, która jest pamiętliwa, łatwa do przeliterowania i pasuje do twojego brandingu.
- Super User