←  Prawa konsumenta

Forumprawnicze.info

»

ukryta wada a odmowa reklamacji


Najlepsza porada prawna: NataliaB.1989 12 listopad 2017 - 18:11

Sprzedaż przez internet i dostawa kurierem. Montował ktoś nie związany ze sprzedawcą. Chyba jednak odpuszczę. Znając życie będzie się to ciągnąć niewiadomo ile a kursy Poznań Warszawa wyniosą pewni... Przejdź do postu

NataliaB.1989 - zdjęcie NataliaB.1989 09 lis 2017

Witam.

 

Kilka miesięcy temu kupiłam drzwi zewnętrzne do domu. Po kilkukrotnych deszczach okazało się, że złapały wodę od góry i dołu i spuchły w kilku miejscach... Są to drzwi drewniane pokryte blachą, więc blacha się rozlazła na łączeniach i teraz nie da się ich nawet zamknąć. Reklamowałam je u sprzedawcy, on u producenta. Oczywiście decyzja odmowna, bo producent twierdzi, że te drzwi chyba moczyłam w rzece, że nie możliwe,żeby od deszczu stało się coś takiego i nigdy takiego przypadku nie miał i generalnie ma w nosie, bo przy dostawie drzwi były wolne od wad. Na co ja mu odpisałam, że owszem były wolne od wad widocznych, jednak skoro stało się z nimi to co się stało, to musiały mieć najwyraźniej wadę ukrytą typu jakaś nieszczelność w łączeniu blachy, której gołym okiem nie było widać. No ale wiadomo-moje słowo przeciwko jego... podejrzewam, że i tak wyśle mnie na drzewo. Co mogę z tym zrobić? Nie chcę odpuścić bo nie były to najtańsze drzwi z marketu więc dlaczego mam teraz wydawać kolejną kupę kasy na kolejne drzwi... czy można z tym iść do sądu? Jeśli tak to jak w ogóle się za to zabrać?

Odpowiedz

Prawne.org - zdjęcie Prawne.org 10 lis 2017

Skoro sprzedawca nie uznaje reklamacji pozostaje Pani powództwo do sądu. Nie trzeba tu twierdzić, że drzwi miały wadę ukrytą (czyli podstępnie ukrytą przez sprzedawcę). Drzwi okazały się po prostu niezgodne z celem do którego zostały zakupione. Skoro są to drzwi wewnętrzne to ich konstrukcja ma umożliwić użytkowanie ich nawet w największe deszcze. A to, że sprzedawca twierdzi, że to niemożliwe - to już jego problem. Jeśli od dnia sprzedaży do chwili powstania usterki nie minęło więcej jak 6 miesięcy - to proszę również pamiętać, że domniemywa się, że wada istniała w tych drzwiach już w chwili sprzedaży. Ciężar obalenia tego domniemania spoczywa na sprzedawcy. Inaczej mówiąc to on ma udowodnić, że to nie z jego winy doszło do wystąpienia usterki. 

Odpowiedz

NataliaB.1989 - zdjęcie NataliaB.1989 10 lis 2017

Skoro sprzedawca nie uznaje reklamacji pozostaje Pani powództwo do sądu. Nie trzeba tu twierdzić, że drzwi miały wadę ukrytą (czyli podstępnie ukrytą przez sprzedawcę). Drzwi okazały się po prostu niezgodne z celem do którego zostały zakupione. Skoro są to drzwi wewnętrzne to ich konstrukcja ma umożliwić użytkowanie ich nawet w największe deszcze. A to, że sprzedawca twierdzi, że to niemożliwe - to już jego problem. Jeśli od dnia sprzedaży do chwili powstania usterki nie minęło więcej jak 6 miesięcy - to proszę również pamiętać, że domniemywa się, że wada istniała w tych drzwiach już w chwili sprzedaży. Ciężar obalenia tego domniemania spoczywa na sprzedawcy. Inaczej mówiąc to on ma udowodnić, że to nie z jego winy doszło do wystąpienia usterki. 

Dziękuję.Mówiąc o wadzie ukrytej miałam bardziej na myśli taką, której nie dostrzegłam gołym okiem. Nie podejrzewam go o to, że podstępnie ją ukrył, ale w każdym razie coś ewidentnie poszło nie tak. Drzwi zakupione pod koniec sierpnia więc niewiele ponad dwa miesiące mają. do jakiego sądu składa się w ogóle taki pozew? według mojego zamieszkania czy jego siedziby? i czy w ogóle są jakieś szanse,żeby takie coś wygrać?

Odpowiedz

adw. Łukasz Nysztal - zdjęcie adw. Łukasz Nysztal 12 lis 2017

Pozew składa się do sądu właściwego według siedziby sprzedającego lub właściwego według miejsca wykonania umowy (miejsca sprzedaży lub miejsca zamontowania - jeśli to było również częścią usługi). Jak najbardziej są szanse, aby ów proces wygrać. 

Odpowiedz

Najlepsza porada prawna: NataliaB.1989 - zdjęcie NataliaB.1989 12 lis 2017

Sprzedaż przez internet i dostawa kurierem. Montował ktoś nie związany ze sprzedawcą. Chyba jednak odpuszczę. Znając życie będzie się to ciągnąć niewiadomo ile a kursy Poznań Warszawa wyniosą pewnie w tym czasie tyle co drzwi. No nic w każdym razie dziękuję bardzo za odpowiedź
Odpowiedz

NataliaB.1989 - zdjęcie NataliaB.1989 19 lis 2017

Witam. A jak to jest z rękojmią i gwarancją? Chciałabym ruszyć temat przekroczenia dwutygodniowego terminu na odpowiedź na moją reklamację, który producent przekroczył tylko niebardzo wiem czy mogę. Wprawdzie za pierwszym razem nie przedstawiłam rozszerzeń ale za drugim razem napisałam, że proszę o wymianę skrzydła na nowe. Podejrzewam że drugim razem też przekroczy termin
Użytkownik NataliaB.1989 edytował ten post 19 listopad 2017 - 09:38
Odpowiedz

Prawne.org - zdjęcie Prawne.org 22 lis 2017

Jeśli doszło do przekroczenia terminu rozpoznania reklamacji - to roszczenie z rękojmi uważa się za uznane. I w takim wypadku pozostaje już tylko wezwanie do spełnienia wcześniej określonego roszczenia. 

Odpowiedz

NataliaB.1989 - zdjęcie NataliaB.1989 23 lis 2017

Dziękuję za odpowiedź. A ostatnie już mam nadzieję pytanie. Mam wzywać sprzedawcę czy producenta? Reklamację składałam sprzedawcy ale on przekazywał sprawę do producenta i to on ją ostatecznie odrzucił
Odpowiedz

Prawne.org - zdjęcie Prawne.org 23 lis 2017

Ma Pani wzywać sprzedawcę. Rękojmia za wady dotyczy tylko i wyłącznie sprzedawcy. Producent to może udzielić gwarancji - a to już zupełnie inny reżim odpowiedzialności za wady towaru. 

Odpowiedz